Loading

العودة   الحامل | منتدى الحوامل > منتديات الحامل , منتديات الحوامل > Pregnancy | Pregnant | Fetus | Placenta | Caesarean | Natural childbirth


إضافة رد

  • Facebook

  • Twitter
Bookmark and Share
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 12-06-2012, 03:55 PM   #1
مراقبه

 
الصورة الرمزية الحنونه
 
تاريخ التسجيل: Nov 2010
المشاركات: 2,830
163 Causes of lower back pain during pregnancy 2013


Causes of lower back pain during pregnancy

Lower back pain experiencing throughout your pregnancy is one of the most irritating, painful facet moment of your pregnancy. More than 70% to 80% pregnant lady experience. As it most normally happens in the later pregnancy stages while baby bumps becomes grow larger, back pain can also calculate as early signs of pregnancy.



Lower back pain (lumbar pain) and posterior
pelvic pain are the two most common back pain usually happen during your pregnancy. Lumber back pain is very similar to lower back pain experience by many individuals who are not in pregnant condition. Women who have overweight or prior back pain history of becoming pregnancy easily experienced risk of improving back pain.
There are many causes of lower pain during pregnancy.
- Hormonal Changes

Your pregnancy period, body liberates a hormone known relaxin that causes the ligaments in the side of pelvic to slacken. This happens for preparing of child birth to make easy to baby to pass through the birth canal. The changes occur in joints and ligaments loosing in pelvic area can influence the back.
Relaxin not only helps to ligaments in pelvic area, also loosen other ligaments organ of body. Loosening ligaments means lack of lower back stability help less support at a condition when the back is acted under extra pressure.
- Center of Gravity changes
Once the baby bump becomes larger, a gravity center of woman will slowly move frontward, resulting change of posture to stability the bump shape increasing. Posture changes and weight increasing in the bump areas hurt on the ligaments, back which may support to back pain.


ترجمة قوقل :

آلام أسفل الظهر التي تعاني طوال فترة الحمل الخاصة بك هي واحدة من الأكثر إزعاجا، لحظة مؤلمة جانب من الحمل. أكثر من 70٪ إلى 80٪ الحوامل تجربة سيدة. كما يحدث عادة معظم مراحل الحمل في وقت لاحق في حين يصبح الطفل المطبات تنمو أكبر، ويمكن أيضا حساب آلام الظهر والعلامات المبكرة من الحمل.

آلام أسفل الظهر (الفقرات القطنية الألم) وآلام الحوض الخلفي هما آلام الظهر الأكثر شيوعا يحدث عادة خلال الحمل. الخشب آلام الظهر هي مشابهة جدا لأسفل الظهر تجربة الألم عن طريق العديد من الأفراد الذين ليسوا في حالة الحوامل. النساء الذين لديهم زيادة في الوزن أو آلام الظهر قبل التاريخ في أن تصبح من ذوي الخبرة بسهولة الحمل خطر لتحسين آلام الظهر.

هناك أسباب كثيرة لآلام أسفل أثناء الحمل.
- التغييرات الهرمونية



فترة حملك، يحرر الجسم من هرمون ريلاكسين المعروفة التي تسبب الأربطة في الجانب الحوض إلى التراخي. هذا يحدث لإعداد الطفل من الولادة لجعل من السهل الطفل من المرور عبر قناة الولادة. يمكن للتغييرات تحدث في المفاصل والأربطة في منطقة الحوض فقدان التأثير على الظهر.

ريلاكسين ليس فقط يساعد على الأربطة في منطقة الحوض، وتخفيف أيضا الأربطة الأخرى جهاز من أجهزة الجسم. تخفيف الأربطة يعني عدم الاستقرار أسفل الظهر يساعد في دعم أقل شرط عند تصرف الخلف تحت ضغط إضافي.

- مركز الجاذبية من التغييرات

وبمجرد أن يصبح أكبر وأكبر عثرة الطفل، ومركز الجاذبية من امرأة تتحرك ببطء frontward، وتغير الموقف من الناتج للاستقرار على شكل نتوء في الازدياد. التغييرات المزاجية وزيادة الوزن في مناطق عثرة يصب في الأربطة، والتي قد يعود إلى دعم آلام الظهر.

لـ حفظ الموضوع والإستفاده منه إستخدمى هذا الرابط :
Causes of lower back pain during pregnancy 2013
http://forum.alhaml.com/alhaml6532

الحامل , تجمع حوامل

0 ملابس حوامل, لبس حوامل, ملابس الحامل, ملابس للحوامل, موديلات حوامل
0 موقع بلاك بيري , موقع آيفون , بلاك بيري صور , خلفيات وصور للآي فون والبلاك بيري
0 أسباب تضخم بطن الحامل
0 هل يسمح بمعاشرة الحامل طوال أيام الحمل ؟
0 طريقة عمل الماك تشيكن Mac Chicken , ماك تشيكين صوص
0 الشهور الأخيرة من حمل التوائم
0 خصوبة الرجال , خصوبة الرجل

الحنونه غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
2013, back, causes, during, lower, of, pain, pregnancy

مواضيع جديدة في قسم Pregnancy | Pregnant | Fetus | Placenta | Caesarean | Natural childbirth

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة



الساعة الآن 08:58 PM


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.